14.2.2018
Černá taneční groteska na motivy proslulé basně Edgara Allana Poea „Havran“.
„Látka, kterou jsem si vybral, je de facto horor. A v hororu jde vždycky o čas. Vy víte, že ta či ona věc se stane, otázkou je ale kdy? Koncept Poeovy básně Havran jsem transponoval do černé grotesky, komiksu, situačně až absurdního humoru tvrdšího ražení, avšak s určitou dávkou „poezie“," říká o své choreografii Marek Svobodník.
Marek Svobodník vystudoval Taneční konzervatoř v Brně, po níž prošel několika angažmá: NDM 2003-06, Laterna Magika 2006-08, NDB 2008-12, od roku 2012 balet ND Praha. Během své taneční kariéry spolupracoval v řadě projektů např: s Pro-ART company, Pas de theatre Ostrava, Katedra alt. herectví DAMU nebo s DEKKADANCERS, které společně s Ondřejem Vinklátem a Štěpánem Pecharem vede od roku 2015.
Jako choreograf vytvořil nebo spoluvytvořil představení Čertstory (divadlo Reduta NDB 2012), Obrazy (ND scéna Kolowrat, 2014), Catch27 (NDB 2014), Chvilka POEzie (PKB 2016). V současné době tvoří choreografie hlavně pro soubor DEKKADANCERS.
Pražský komorní balet je největší český nezávislý profesionální taneční soubor. Počátky sahají do roku 1964, kdy Luboš Ogoun, Pavel Šmok a Vladimír Vašut zakládají původní Studio Balet Praha. Na repertoáru byly zejména choreografie Pavla Šmoka, zároveň však hostujících českých i zahraničních choreografů (P. Zuska, J. Kylián, L. Vaculík, R. North, Ch. Bruce, P. Delacroix, P. de Ruiter, J. Hackman, J. Kodet, a další).
Za téměř půl století úspěšné činnosti a umělecké tvorby soubor prošel cílevědomým a úspěšným vývojem, stal se významným reprezentantem tanečního umění České republiky a hlavního města Prahy v zahraničí (Izrael, Libanon, Indie, Čína, Austrálie, Kuba, Tchaj-wan, Německo, Lucembursko, Thajsko, Gruzie, Bosna a Hercegovina, Jižní Korea, Polsko) a získal řadu významných ocenění (Ceny Českého literárního fondu za nejlepší choreografie, Ceny Thálie za mimořádné jevištní výkony, Ceny Tanečního sdružení ČR, aj.).